Ak si chcete s nami zasúťažiť a vyhrať knihu Můj dlouhý běh s podpisom a venovaním od autora, postupujte nasledovne. Vypočujte si podcast s jej autorom – Daniel Orálek a jeho dlhý beh, v ňom nájdete odpoveď na súťažnú otázku, ktorú nám následne odošlite cez podstránku SÚŤAŽ.

Daniela Orálka snáď netreba bežeckej verejnosti bližšie predstavovať. Tento borec na ultramaratónskych vzdialenostiach spoza rieky Moravy má na svojom konte naozaj dlhý zoznam bežeckých zárezov po celom svete. Či sa jedná o vystúpenia na legendárnom Spartathlone, pekelne horúci Badwater ultramaratón, mystický Copper Canyon Ultra alebo ktorýkoľvek iný z plejády ďalších zaujímavých behov, pre mnhohých z nás sú to výkony a vzdialenosti ako z inej planéty. V roku 2014 Daniel Orálek tie najzaujímavejšie spomienky spojil do pútavého bežeckého príbehu v knihe Můj dlouhý běh. V roku 2018 bolo vydané aj druhé, doplnené vydanie.

Kniha Můj dlouhý běh by rozhodne podľa nášho názoru nemala chýbať v knižnici žiadneho bežca. Má veľmi vysokú dynamiku, dobre a ľahko sa číta a hlavne je plná zaujímavých príbehov a zážitkov. Dej sa odvíja od detstva a atletických začiatkov cez revolúciu a prvé problémy s bežeckým vyhorením. Po fáze hľadania sa prichádzajú prvé kontakty s ultra vzdialenosťami, prvé začiatočnícke zakopnutia a proces adaptácie na extrémne bežecké vzdialenosti.

Po prvej stovke prichádzajú ďalšie výzvy, preteky na 100 kilometrov, 12, 24 či 48 hodín a samozrejme aj mnohé zvučné mená podujatí. Ak Vás zaujímajú zážitky z legendárneho Spartathlonu, obľúbenej stovky vo Winschotene, Copper Canyonu či ultramaratónu Badwater, prídete si určite na svoje. Sú spísané pútavou formou a poskytujú čitateľovi naozaj štavnatý zážitok. Okrem toho sa dostanete sprostredkovane do kontaktu s legendami ako sú napríklad Scott Jurek, Yannis Kouros či Micah True, známy z knihy Born to run (Stvorení pre beh) ako Caballo Blanco.

Zabehnúť ako Daniel Orálek za 24 hodín takmer 224 kilometrov, ubehnúť 100 kilometrov pod sedem hodín či dobehnúť na Spartathlone v popredných priečkach štartového poľa, to nie sú triviálne záležitosti. Ako sa na to pripraviť, ako to prebieha a čo ide hlavou bežcovi pri takýchto výkonoch, to všetko v knihe Můj dlouhý běh nájdete. Ak po nej siahnete, určite neoľutujete a my prajeme príjemné čítanie.